top of page

 Reklamasjon

Når du handler hos Kunstfordeg får du akkurat samme reklamasjonsrett som i andre butikker. Dette vil si 2 års reklamasjonstid.

Du vil etter bestilling / kjøp motta en ordrebekreftelse på mail. Vi behandler din ordre så for vi kan. Vi pakker og sender ut bildene  fortløpende.

Dersom du ikke mottar ordrebekreftelse, sjekk om den har havnet i søppelmailen din.

 

Opplysninger om kunsten vi formidler i nettgalleriet:

Vi forsøker å gi så korrekt informasjon og så stor mengde informasjon som mulig om kunstverkene.
Vi tar imidlertid forbehold om at dokumentasjons fot kan avike fra orginalmaleriet, eller at fargeprofil på skjem kan avvike. Vi streber generelt etter at det skal være god fargegjengivelse. Enkelte skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk/nettgalleri, vår markedsføring eller på annen måte. Vi tar også forbehold om feil i lagerjustering.


De tilfeller spørsmål dreier seg om din betaling, henviser vi til fakturaløsningen deere valgte. Ved f.eks. Klarna, som er en av betalingsløsningene vi benytter, kontakter du dem direkte.

 

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din ordre dersom kunstverket viser seg å være utsolgt. Du vil i så fall få melding om dette snarest mulig, eventuelt med informasjon om annet produkt som kan erstatte. Du velger selv om du ønsker å akseptere endringen av din ordre, eller om den skal kanselleres.

 

Retur og reklamasjon:

Du har etter kjøpsloven full angrerett i 14 dager. Gi oss beskjed snarest mulig om du ønsker å returnere kunstverket, og senest innen 14 dager etter at du har mottatt den. Angrerettsskjema send deg på mail når vi godkjenner ordren må brukes ved en returnering.
Kunstverket må være i hende hos oss senest 14 dager etter at returen er meldt inn. Ved retur må kunstverket være uskadet og i samme stand som da det ble sendt fra oss, og må være i sin originale emballasje der dette finnes. Kunstverket må pakkes forsvarlig inn slik at det unngår skader under transporten tilbake til oss. 
Porto/frakt ved retur betales av kunde. Vi oppfordrer til å sende en vare med sporingsnummer i tilfelle pakken blir forsinket eller borte.



Uavhentede pakker fra speditør :

Dersom du ikke henter ut pakken innen returdato oppgitt vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr tilsvarende frakt tur/retur for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken.

Uavhentede varer som skal hentes i butikk vil bli fjernet 1 måneder etter beskjed om henting er gitt.

 

 Utdrag fra angrerettlovene:

·       Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn er dette en kostnad som bæres av kunde(jf. Angrerettloven § 24).

·       Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)

·       Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

·       Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 1).

·       Angrerettloven gjelder ikke for salg varer når den samlede kontraktssummen, inkludert frakt- og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale, er 300 kr eller mindre. (jf Angrerettloven § 2).

bottom of page